Obecnie zarządzanie przedsiębiorstwem coraz częściej jest związane z koniecznością powierzenia części obowiązków zewnętrznym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami bieżącymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla wielu firm. Ponad to nie każda placówka ma na tyle wykwalifikowanych członków administracji, by profesjonalnie takie zestawienie poddać analizie. Z tego powodu coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta indywidualnie, ale także każdy projekt stwarzają od zera. Nie inaczej dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z wzięciem pod uwagę charakterystyki konkretnego przedsiębiorstwa. Profesjonalna agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel konstruowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo ważne są również powtarzające się konsultacje z reprezentantami danej firmy. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i innego rodzaju w przyciągający uwagę, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju badania rynku są przy tym wykonywane przez fachowców z branży marketingu. Identyfikacja wizualna. Można więc konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych działaniach firmy, tak w wymiarze finansowym, jak i planów ogólnych.